Włoszka w sercu Copòtë. czyli restauracja "La Vita", Sopot

La Vita była pierwszym sopockim lokalem, który odwiedziliśmy podczas tegorocznego pobytu w tym mieście. Zachęciło mnie menu, lokalizacja, zapach w lokalu, w którym czuć było prawdziwie włoski aromat oraz wystrój. Świetny pomysł z szerokim paskiem ledowym przed barem zmieniającym kolory oraz telebimem przedstawiającym większe i mniejsze miasteczka północnej części Italii.



Zajęliśmy stolik z kanapą, dostaliśmy menu i nie miałam żadnego problemu z wyborem dań.


Gorzej było z panią kelnerką, która (chyba początkująca?) robiła wielkie oczy na określenie "Grana Padano" i "pizza z pieca opalanego drewnem"). Dwa razy więc biegła do kuchni zapytać o to, na co chcieliśmy znać odpowiedź. Trochę opadł nam przez to zapał do La Vity, ale przez taki jeden incydent jej nie przekreśliliśmy. Na szczęście. Moja minestrone był przepyszna. Przypominała mi smak tej pierwszej, spróbowanej w jednej z wąskich rzymskich uliczek. Talerz spory i za taką jakość warto było zapłacić więcej niż w standardowej 'włoszce' w stolicy. Na drugie danie była sałatka caprese, spaghetti all' Amatriciana oraz pizza. Mozzarella zachwyciła mnie świeżością, makaron- niebanalnością w smaku, a pizza (może nie idealna smakowo i trochę sucha - za mało sosu pomidorowego i dodatków) zrobiona była z lekkiego, chudego ciasta. Dlatego jedzenie oceniam na zasłużoną piątkę.

















La Vita zaskoczyła mnie pozytywnie wszystkim z wyjątkiem obsługi. Niemniej jednak polecam, szczególnie fanom włoskich smaków.

Ocena ogólna: 7/10
Adres: ul. Bohaterów Monte Cassino 63, Sopot

Witryna: www.restauracjalavita.pl
Zakres cen: 30-50zł.

Komentarze

Popularne posty