Thai chi, czyli makaron ryżowy w sosie ostro-słodkim

Ponieważ człowiek uczy się całe życie, nie wstyd mi przyznać, że dopiero niedawno nauczyłam się posługiwać pałeczkami. Jakoś przez tyle lat udawało mi się tego uniknąć, ale moja Druga Połówka przekonała mnie bez trudu, że to nie takie trudne i nieprzyjemne. Teraz z chęcią odkładam nóż i widelec, żeby zjeść za pomocą drewnianych drążków z Dalekiego Wchodu.
Lubię eksperymentować zarówno z makaronem ryżowym, jak i sojowym. Nie zawierają one ani glutenu, ani cholesterolu, więc śmiało można je określić kategorią "zdrowa żywność". W smaku jednak wolę pierwszy i to na niego padło. Danie doskonale nadaje się do "pałeczkowania" ("pałaszowanie" + "pałeczki".) ;-)

Makaron ryżowy z fasolką w sosie ostro-słodkim

Składniki (dla 2 osób):
- opakowanie makaronu ryżowego
- kalafior
- 500g fasolki szparagowej żółtej
- 400g kapusty włoskiej
- szczypiorek do dekoracji
- 200g słodkiego sosu curry
- 200g sosu czosnkowego (ostrego)
- sól

Kalafiora, fasolkę i kapustę gotujemy do miękkości w osolonej wodzie, odcedzamy, przyprawiamy. Makaron przygotowujemy według przepisu na opakowaniu, odcedzamy, kładziemy na talerze. Sosy mieszamy ze sobą oraz z warzywami i kładziemy na makaron. Dekorujemy szczypiorkiem. Pałeczkujemy ;-)







Komentarze

Popularne posty