Domowo i z głową, czyli Restauracja Staroświecka, Warszawa

Tym razem w ramach degustowania dań Italii, nie wygrałam lokalu typowo włoskiego. Postawiłam na Restaurację Staroświecką, która w swojej ofercie ma nie tylko posiłki typowe dla kuchni polskiej, ale i właśnie południowoeuropejskiej. Menu jest szerokie i zróżnicowane, zachęcające również pod kątem niewygórowanych cen. Ponieważ w wielu włoskich gelateriach królują nie tylko lody, ale i naleśniki, spróbowałam tych na słodko, z brzoskwinią. Mimo tego, że wolę mniej rzadką konsystencję sera w tym cienkim placku, to wrażenie pozostało bardzo pozytywne. Plusem jest sos śmietankowo-czekoladowy, który dodaje wyważoną nutę słodkości.





Na pełnoprawny obiad zamówiłam solę w sosie cytrynowym z ziemniaczkami opiekanymi i zestawem surówek. Jeśli ktoś ma ochotę na prawdziwy domowy obiad - to strzał w dziesiątkę. Smak dania przypominał mi obiady z dzieciństwa. Porcja w sam raz jako drugie danie, ale poprzedzone przystawką lub starterem.



Zwieńczeniem włoskich degustacji było penne salmone, czyli makaron z łososiem, szpinakiem i sosem śmietanowym. Zaskoczyła mnie naprawdę spora ilość ryby, która nadała daniu charakterystyczną nutę aromatu i smaku. Ponadto taką ilością nasyci się pewnie każdy łakomczuch ;)


Z czystym sumieniem mogę polecić Staroświecką zarówno na lekki lunch czy rodzinny obiad. Szczególnie ani smaków polskich powinni poczuć się... nasyceni. :)

 Ocena ogólna: 8/10

Adres: Warszawa
Witryna: http://pyszne.pl/staroswiecka-cypryjska-warszawa
Zakres cen: 10-30zł.

Komentarze

  1. Te naleśniki z brzoskwinią uwiodły mnie smakiem już od samego czytania o nich :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty